Ett gott och lätt recept för kvällen!

Här kommer ett viktväktarrecept jag tänkte att jag skulle tillaga ikväll.



FYLLT BRÖD MED KYCKLING!!

Kyckling är riktigt bra att äta när man ska gå ner i vikt!!

INGREDIENSER:
90 g Kycklingfilé, 1 st grillad
50 g Franskbrödsbulle, 1 st
1 ring Ananas
1/2 st Äpple
1 msk Matlagningsyoghurt max 8%
45 g Fil lätt, 3 msk
3 g Honung, 1/2 tsk
1 dl Jordgubbar
1 portion Sallad
1 tsk Citronmeliss
1 tsk Curry
1 krm Svartpeppar

TILLAGNING

  • Blanda matlagningsyoghurt, lättfil, honung och smaksätt med curry och svartpeppar.

  • Skär ett lock av franskbrödbullen och gröp ur lite ur underdelen.

  • Skär det urgröpta brödet, kyckling, äpple och en ananashalva i små tärningar.

  • Blanda alltsammans med såsen. Fyll frallan med kycklingsalladen.

  • Halvera jordgubbarna och dela den andra ananashalvan i bitar. Stick i salladsblad, lägg på jordgubbar och ananas.

  • Stick i citronmeliss och lägg det avskurna locket vid sidan om.
  • Fast i mitt fall hoppar jag över Jordgubbarna. De är väl inte särskilt goda just nu antar jag.

    Men visst låter det gott!!!


    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback